tirsdag 6. september 2011

Service? II

Etter at jeg postet blogginnlegget i går, kom jeg på en annen butikk-episode som jeg gjerne vil dele.

For et par uker siden var jeg innom en butikk for å kjøpe youghurt til Margit. Denne butikken var relativt stor, og selvsagt var kjøleskapene og kassene i hver sin ende av butikken. 7,5 måneder på vei, diiiiger og med vond rygg vraltet jeg meg bort til kjøleskapene og fant en firepakning Litago youghurt. (Hvorfor i alle dager skal det ikke være mulig å kjøpe èn youghurt??) Jeg snudde så om og satte nesen mot kassene. Langt. Laaaangt. Kjempelangt, føltes det som. Jeg vraltet og vagget i vei og så målet nærme seg i det fjerne. Damen bak kassen så på meg og smilte mot meg det siste stykket av veien, nesten litt som for å heie meg fram. (Heldigvis var butikken så godt som folketom, den diiiiigre, gravide med vondt rygg hadde nok ikke tålt å stå lenge i kø denne dagen.) Jeg gikk rett bort til kassadamen, la Litago-pakken på båndet og smilte et svett smil. Og kassadamen smilte tilbake og "durtet" youghurten min. *Durt* Og durtet den igjen. *Durt* Og igjen. Men ingenting skjedde. Varen kom ikke opp,dessverre,og da selvsagt heller ikke prisen. Vi syntes det var fryktelig pussig, både kassadamen og jeg, men det er vel slikt som kan skje. Skjer sikkert kun den beste.
- La du merke te ka den koste? lurte kassadamen på.
Jeg sukket lett og ristet på hodet.
-Nei, det la æg itj merke te,du.
Kassadamen kikket da på meg og smilte pent:
-Kan du itj spreng å sjekk?

2 kommentarer:

Så trivelig med en kommentar, du! :)