lørdag 17. september 2011

Kamera

I går kom bursdagsgaven fra mann og barn. Sent? Ja, kanskje litt, men det må jeg ta på egen kappe. I sommer fikk jeg vite at jeg skulle få et nytt kamera i bursdagsgave, men jeg skulle selv få velge hvilket kamera jeg ville ha. Ting tar gjerne litt tid, men til slutt falt endelig valget på et Olympus Pen-kamera og i går kom vidunderet i posten. Hurra! Den som venter på noe godt, osv.

Så langt er jeg storfornøyd med kameraet mitt. Det er fortsatt mye som må læres, jeg kan ennå altfor lite om foto. Jeg har mye å lese meg opp på, for å si det slik. Da er det godt å vite at bruksanvisninga som var med kun var på fransk. Fransk er gresk for meg. (Hohoho, den var tørr, den!)

Som sagt havnet jeg på et Olympus Pen-kamera. Takket være varme anbefalinger fra broremann Marius. Selv var jeg i utgangspunktet innstilt på et speilreflekskamera, men det ble det altså ikke. For Pen er ikke speilrefleks, ei heller et kompaktkamera, men visstnok et hybridkamera. Altså en mellomting. Mindre enn speilrefleks, da det ikke inneholder speil, men gir bilder på høyde med speilrefleks. Det kan jeg like.
 Foreløpig har jeg ikke fått tatt så voldsomt mange bilder, men noen har det da blitt. Favorittmotiv? Akkurat dèt har nok ikke forandret seg med nytt kamera.




Flotte lillepia. Som snart skal bli storesøster. Riktig så heldig er hun, som får så mange søsken.

Er du mer enn gjennomsnittlig opptatt av kamera kan du lese om det her. Hvis ikke lar du det være. ;)
 
Og til min flotte mann og de (foreløpig) tre flotte barna:
  TUSEN TAKK FOR GAVEN! =) 


3 kommentarer:

  1. Bare hyggelig det vettu! Og nydelige bilda av stjerna ;-D

    SvarSlett
  2. Nydelige bilder, Tonje! Fantastisk søt jente dere har! Og du gjorde helt rett i å kjøpe et kompaktkamera istedet for speilrefleks... Det er ikke spesielt praktisk! Jeg ønsker meg et godt gammeldags digitalkamera... Så får heller speilrefleksen hvile seg til litt større begiveneheter! :)
    -Rachel

    SvarSlett
  3. Jeg er ikke heeelt enig med Rachel over her da, jeg drar med glede rundt på den store klumpete speilrefleksen. Ofrer skuldre og nakke ved å dra rundt på monsteret, og hadde aldri villa bytte det ut, men det vet du jo ;)
    jSer ut som et flott kamera da Tonje, åsså så lekkert å se til *sukk hjerte* Ikke får du nakkeproblemer heller, helt klart en stor fordel nrå du skal bære rundt på to små :)
    Men du, google opp den norske bruksanvisningen, alt finnes jo på nett, nesten alt om ikke annet ;)

    SvarSlett

Så trivelig med en kommentar, du! :)