lørdag 19. mars 2011

Se hvilken morgenstund

Men solen er ikke rød og rund, så tidlig er det ikke. Heldigvis. Jeg bruker å si at alt før kl 06.00 er for tidlig. I dag fikk jeg faktisk ligge og dra meg HELT til kl 06.30! Også på en lørdag! Skal ikke klage da. I det hele tatt skal jeg ikke klage på oppvåkningene om dagen. Fra å bli vekt med et skingrende og hjerteskjærende hyl i lange tider nå, har det plutselig gått over til å bli søt uskyldig pludring på morgenkvisten. Og hvem kan vel si at det ikke er litt kos å våkne til litt ma-ma-ma eller ba-ba-ba?

Når babyen så har kommet opp, er det ganske så bråttom med frokosten. Pupp er det første, men det er ganske så raskt unnagjort. Margit er ikke så voldsomt ivrig på puppinga lenger. Så kommer grøten. Den er hun ivrig på! Mer enn ivrig, faktisk. Og da er det ikke så raskt unnagjort,gitt. Og det er egentlig ikke fordi selve spisinga tar så lang tid, det er alt som skal skje imellom.

 Margit har nemlig verdens beste fingre. For hver gang det kommer en skje med grøt, skal fingrene inn og det skal suttes iherdig. Jeg er glad jeg ikke har like gode fingre som Margit!

 Og Margit har veldig fint hår. Som er veldig godt å kose med. Med jevne mellomrom skal det koses med håret. Gjerne med fingre som er fulle av grøt. Da er kosen best.


 Skulle det (mot all formodning) havne en aldri så liten grøt-dært på bordplata, ja, da ligger den tynt an. I alle fall blir den smurt tynt utover. Og dette krever full konsentrasjon, man kan ikke spise mens man smører grøt utover bordplata.

Til slutt kommer vi i havn med maten, dog ikke uten at babyen er dekt av grøt. Da er det tid for en liten kattevask, et bleieskift og rene klær. Og NÅ er dagen i gang. Solen er ikke rød og rund, og strengt tatt kan det vel ikke kalles morgenstund lenger, heller. 



GOD HELG, ALLE SAMMEN! :)

4 kommentarer:

  1. Hehehe, her var det mye å kjenne seg igjen i. Bortsett fra det med håret.
    Kos dere :-D

    SvarSlett
  2. Så arti at du blogger om Margit, Tonje. Hun har blitt mer lik deg synes jeg. Ja, hun ligner dere begge to. Liker måten du skriver på, og fin blogg ;-)

    SvarSlett
  3. Margit er SÅ fin! :D Utrolig nydelig, lita jente! :)

    SvarSlett

Så trivelig med en kommentar, du! :)