søndag 27. mars 2011

En time i manko

Dette døgnet mangler en time, jeg er nok ikke alene om å kjenne litt på det i dag. Det mangler en søvn-time, og det har gjort seg gjeldende helt siden Margit bestemte seg for at nok var nok og krevde å få stå opp i morges. Ikke det at hun våknet spesielt tidlig, for hun gjorde ikke det. Heller tvert imot. Trodde jeg.

Klokka halv åtte våknet jeg av pludringa til Margit. Oi, tenkte jeg, nå har hun sovet lenge! Godt å få ligge attpå. Men den gleden varte ikke lenge. Plutselig husket jeg deigen jeg satte på kjøla i går kveld, som nå var overmoden for utbaking og steking. Og som måtte være ferdig i god tid før kl 10.00, for da skulle vi dra.(Og et sted inni der skulle det være plass for pupping, dusjing og påkledning.) Jeg hadde lovet å bake til kirkekaffen i dag, noe jeg (et meget kort) øyeblikk angret bittelitt på. "Og husk at klokka skulle stilles i natt, så nå er den halv ni", kunne Hans fortelle. Panikk! Som gikk veldig fort over,da det raskt viste seg at klokkene på telefonene hadde stilt seg selv i løpet av nattens mulm og mørke. Men selv om panikken la seg, følte jeg litt på tidspresset. Jeg hater stress! Og stress kommer av tidspress. Mens pappan ga Margit grøt, kastet jeg meg over bakinga. Joda, det skulle nok gå sånn rimelig akkurat. Og mens jeg sto der med armene godt nedi deigen, hva skjedde så?? Jo, da gikk selvsagt strømmen! *Sukk* Jaja, jeg får iallefall bake den ut, tenkte jeg og fortsatte. Blir det krise får jeg ta med brettene til kirka og håpe på at det er strøm der. Og ikke lenge etter at tanken var ferdig tenkt, kom strømmen tilbake. Lettelse! Men bare for en stakket stund. *Sukk*

Det ble bakst (det ordner seg for snille piker) og det ble gudstjeneste. Intet mindre enn fantastisk gudstjeneste! Det meget korte øyeblikket jeg muligens angret bittelitt på lovnaden min, ble gjort til skamme, jeg er nå kjempeglad for at jeg dro. Familiegudstjeneste er alltid trivelig, og denne var spesielt trivelig. Kirka har et flott samarbeid med kulturskolen og resultatet er  forbløffende. Kirkerotter og barnekor ga en energiinnsprøytning som på meget god vei veier opp for den manglende timen i dette døgnet.

Kirkerotter + barnekor + fantastisk sangpedagog + ypperlig prest = HERLIG OPPLEVELSE!

Tusen takk til dere alle! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så trivelig med en kommentar, du! :)