torsdag 14. april 2011

Syk og svak og dårlig bak

De siste par ukene har heimen vært preget av sykdom. Mye sykdom. For mye, etter min smak. Det startet med Margit. Eller kanskje er det rettere å si at det startet med ei tann. Ei bittelita tann. Sammen med tanna kom diare og feber. Stakkar pia! Feberen gav seg etter noen dager, heldigvis, men da var det dessverre mamman som ble dårlig. Nå har vi begge vært gjennom diare og oppkast og den biten kan vi heldigvis si oss ferdige med. Nå gjenstår bare å få opp apetitten til Margit igjen og at jeg får ristet av meg denne forkjølelsa. Synes jeg har ristet hardt også, men du og du, den har fått godt feste! I dag, etter nesten to uker og meget liten framgang, tok jeg turen innom legekontoret. Det var heldigvis ingen streptokokker å spore, kun en bentent hals og et betent øre. Jaja, nå er det bare å vente på at dette går over av seg selv, vi får håpe det skjer snart. For nå er jeg lei! Lei av snørr, snufsing, nysing, hosting, svette og ikke minst den evinnelige kløen i halsen og ørene. Og lei av ikke å få gjort husarbeid. Ikke det at jeg er spesielt begeistret for arbeidet i seg selv, men jeg synes det er greit at huset er noenlunde representabelt.

Nå står påska for døren, jeg kjenner det skal bli godt å få ha mannen i huset hjemme igjen om dagene. Nå når diareen har gitt seg, og jeg ikke lenger ligger hele dagen går det bra å være alene med Margit, men det er veldig godt å ha ham her. Forrige uke var han hjemme så godt som hele uka, stakkar mannen, for å ta seg av oss.Vi er heldige som har en sånn stødig kar til å pleie oss når nøden er størst.

Som sagt står påska for døren, det skal bli godt! I morgen vender vi snuten mot Orkdal og hytta på Søvasskjølen. Dette blir Margits aller første hyttetur, hurra! Det blir stas. Så nå skal det pakkes litt, før vi i morgen kjører innover med med bilen full av skiutstyr, bleier og unger.



Husk solbriller og solkrem i påskeværet, folkens! :) 

Ha ei flott palmehelg! :)

3 kommentarer:

  1. Usj da Tonje, så kjipt med all den sykdommen. Vi har hatt runden her hjemme også, nå er det bare jeg igjen som snufser her. Håper det går seg til før påska kommer for fullt.
    Kjenner jeg er litt sjalu på den hytteturen. Vi har lenge ønsket oss hytte, og har vurdert frem og tilbake. Var å så på ett par sammen med ST og Vibeke, men så fløt det bare ut i ingenting. Kansje tar vi opp tråden igjen ved en senere anledning.

    Håper formen din blir bra fort, og at dere får en fin og sykdomsfri påske.

    Klem

    Ps: Noah kommer aldri til å sette seg igjen, virker sånn i allefall ;)

    SvarSlett
  2. Bra det begynner å gå over! :)

    Men.... kan ikke Hans å rydde? :P om ikke så syns jeg du kan lære han det asså..... ;)

    SvarSlett
  3. Ønsker deg og dine en riktig god påske. Og håper at det nå gå rette veien med dere!

    SvarSlett

Så trivelig med en kommentar, du! :)