onsdag 27. april 2011

En uomtwistelig sannhet

Twist er godt! Twist er kjempegodt! Noen biter er bedre enn andre, men sånn summa sumarum er twist nydelig. For en del år tilbake fikk vi fortalt at man må værne om sine favorittbiter. Allsidig som jeg er, har jeg flere favorittbiter. Her følger en kort, rangert og ufullstendig liste over twistbitene.

 Banan-twisten. Den aller beste twisten. Utvilsomt min favoritt. Den har alltid vært favoritten, og sorgen var stor da den for noen år siden forsvant fra twist-sortimentet. Heldigvis kom den tilbake, dog i annen fasong. Alt var så mye bedre før, også banan-twisten. Men fortsatt best. ( Den var forresten rund før, om noen skulle ha glemt det.)

 Karamell-twist. Karamell er kjempegodt. Alltid. Egentlig, egentlig er det Smørbukk (uten sjokoladetrekk) som er karamell-favoritt nummer 1, men den hører ikke hjemme i Twist-posen. Men alle tre som gjør det, er kjempegode. Fordi karamell som sagt er kjempegodt. Smørbukk eller ei.

Pearl Nut. Den er ikke spesielt god. Faktisk så er den ikke god i det hele tatt. Men den sklir ned, når godbitene er borte. I nøden spiser jo som kjent Fanden fluer.

Marsipan og kokos. Bunnfall. Humus. Fanden spiser kanskje fluer, men til og med for Fanden går det en grense et sted. Jeg vil påstå at grensa går her. Kokos og marsipan er IKKE godt, og det kommer aldri til å bli det. Det er overraskende at ingen har laget en Facebook-gruppe for å få Freia til å slutte å forpeste Twist-posen med disse uhumskhetene.

Som jeg nevnte, og som du helt sikkert ser, er ikke lista mi fullstendig. De bitene som jeg ikke har nevnt, er gode biter, som gjerne finner sin vei inn i noens munn ganske raskt. For selv om det finnes noen biter som trekker kraftig ned, er Twist i det store og hele kjempegodt.  
Uomtwistelig kjempegodt!


11 kommentarer:

  1. Hahahaha :D Noen som har fått cravings eller? :P :P

    SvarSlett
  2. die Twist Bonbon kenne ich auch...habe sie immer vom Papa mitgebracht bekommen! am besten schmecken mir aber die DAIM - die hast du gar nicht in Deiner Liste ?!
    LG aus Tyskland

    SvarSlett
  3. Tjihiii, her i huset liker vi heller ikke marsipan og kokos no' særlig. Så nå prøver vi å venne Maja til å eeeeelske disse to typene :)
    Favoritten min er lakris! Oh yeah :)

    SvarSlett
  4. Lure egentlig på om noen har spist opp lakrisen? Det er favoritten min... mmmm....

    Så er det så deilig at posene nå er lukket, slik at det kan konstanteres at det ikke ble levert en pose uten lakris.

    Det er da du vet at du ikke har greid å værne om dine favorittbiter ;-)

    Fin blogg Tonje. Lykke til videre med bloggingen.

    SvarSlett
  5. Ok, vi måtte ha slåst om twiatbiten Tonje, banan er min favoritt også. Den absolutte nr 1!!
    Ellers takk for en flott kommentar på bokinnlegget. Jeg ble letta at vi er flere bokomane her i verden. Lykke til med å gi dine de gode leseopplevelsene:)

    SvarSlett
  6. HA ha, blogger dere alle der på Frøya? Nå "kjenner" jeg Brit og Siwan og Randi og Ellen og "sykepleier" - hvor mange mennesker er dere der ute? ;)
    Men fra spøk til alvor - ja, jeg husker at bananen er rundt. Jeg liker banan, men det er ikke min favoritt. Jeg grafser til med dajmen. Kokos får ligge.

    SvarSlett
  7. Anonym: Daim smäckt gut, aber sie sind nicht best. Und die kleine Daim die in die Twist-tute ist, smäckt nicht wie gut als die grösser Daim. Gib mir deine Adresse, und ich schicke dich sehr guter Daim. :)

    Pia: Det høres ut som du "kjenner" de fleste nå, vi er ikke så voldsomt mange på denne øya. ;) Var innom bloggen din, må si jeg liker måten du skriver på. Det er nok ikke siste gangen jeg tar turen innom. :)

    SvarSlett
  8. Marsipan ER godt! Men lakrisen er best da! :-)

    SvarSlett
  9. kokos og marsipan e bæst :))

    SvarSlett

Så trivelig med en kommentar, du! :)