fredag 22. april 2011

Påskesol!

I dag kom endelig den sterkt etterlengtede påskesola, og da måtte vi selvsagt benytte oss av den. Turen gikk til Margrethes Minde på Hitra, et kjempeflott turmål. I tillegg til det obligatoriske kaffe- og vaffelsalget er det også gudstjeneste der på langfredag. Vi hadde store planer om å starte tidlig, slik at vi hadde god tid oppover. Denne gangen skulle vi ikke bare oppover, vi skulle trille. Og trilletur ble det, men selvsagt ikke så god tid som vi hadde håpet. For min del tar ting alltid mye lengre tid enn jeg tror når jeg skal ha med meg babyen min. Påkledning og denslags er èn ting, men det som er hakket verre er alt som skal være med i tilfelle rottefelle. Det kan jo være at..., og det kan jo hende at... Og man kan jo ikke huske alt i samme slengen! Men etterhvert kommer alt og alle seg i bilen og man er på vei. Tror man. Etter å ha kjørt et stykke kommer man gjerne på noe som burde ha vært med, noen ganger er denne tingen viktigere enn andre ganger. Denne dagen var det selvsagt noe som måtte være med. Sånn kan det gå, og sånn gikk det. Men vi kom iallefall fram i tide, så da er det greit. Og turen ble topp, det er hovedsaken.

Ut på tur, osv.

Som dere ser er det ikke vanskelig å ha med seg Margit på tur. Det skal gjerne foregå noe hele tiden, og det skal gjerne være noen nye fjes som hun kan sjarmere. I dag var det mange nye fjes, og Margit fikk jammen meg sjarmert litt i dag også.

"Tæ-tæ-tæ." *Vinke,vinke*
Her prøvde jeg alt jeg kunne for å få hennes oppmerksomhet, men hun var altfor opptatt med å glise og vinke til dem som satt ved siden av. Og hun fikk oppmerksomhet, det skal jeg love dere!

I morgen blir det ingen tur, men vi håper på å kose oss i påskesola. Og skal man tro meteorologene, vil det bli muligheter for det. Hurra!
Nyt påskesola, folkens! :)

1 kommentar:

  1. Hei og hå til dere:) Såg ut som en hærlig tur med verdens hærligste solstråle ( og da mener jeg ikke Hans:):) ) Håper dere har hatt en topp dag i dag også:)

    SvarSlett

Så trivelig med en kommentar, du! :)