søndag 1. januar 2012

Fyrverkeri, legevakt og varm solbærsirup

Nb! Dette innlegget ble skrevet kort tid etter fyrverkerikalaset, men av en eller annen grunn ble det ikke publisert da. Men det blir det nå. :)

Nyttårsaften er ikke det den engang var. Før i verden var den et av årets absolutte høydepunkt, det var bare julaften og ens egen bursdag som var større. Riktig slik er det ikke nå. Iallefall ikke i dag. Ehe..i går.

Margit har ikke vært i særlig form denne romjula,dessverre. Det har vært mye sutring, hosting og snørring og fint lite spising og drikking. Alt dette gjelder fortsatt, men nå har hun også relativt høy feber. De siste tre dagene har feberen ligget like under 40 og i ettermiddag ble det en aldri så liten tur på legevakta på oss. Bedre føre var, osv.
Ingen streptokokker ble funnet, ei heller andre skumle uhumskheter. Godt. Vi dro derfra med noen ekstra paracet, en ny type hostesaft og et lykketroll med lilla hår.
(Trollet skulle være et plaster på såret for at hun ble stukket i fingeren, men det hjalp dessverre veldig lite. Og det gule plasteret hun faktisk fikk på såret, hjalp enda mindre. I kveld fikk storstemmen virkelig kjørt seg!)

Klokka var vel rundt halv tolv da Margit endelig sovna i kveld(/natt). Da hadde hun vært et par turer til sengs, men det er nÃ¥ engang ikke alltid sÃ¥ lett Ã¥ sove med sÃ¥ mye snørr og gørr innabords. NÃ¥r hun sÃ¥ endelig sovnet var det pÃ¥ med jakke, lue og sko for oss andre. NÃ¥  var det tid for raketter, hurra! Ole Jakob var den mest ivrige av oss, men han kom ikke langt over dørstokken før han snudde seg. "Det regner!" For det gjorde det. Og det blÃ¥ste. Og det var kaldt.Tilsammen ble dette ganske sÃ¥ guffent. Og pÃ¥ grunn av den hersens vinden var det problemer med Ã¥ fÃ¥ fyr pÃ¥ fyrverkeriet. Iiiiiiskaldt! Vi var ikke ute sÃ¥ mange minuttene, men det var mange nok. Og jeg for min del, tok et par turer innomhus under seansen, for Ã¥ sjekke om det fortsatt var stille hos jentene. Og det var det. SÃ¥ da var det bare Ã¥ hoppe i skoene og gÃ¥ ut og fryse igjen. Vi hadde vel vært ute i en liten halvtime da vi ga opp Ã¥ fÃ¥ fyr pÃ¥ det siste og gikk inn. Klærne kom fort av og jeg var snar med Ã¥ finne godplassen i sofaen. Etter Ã¥ ha fÃ¥tt med meg det siste av fyrverkeri fra vinduet fant jeg fram pc-en og sjekket facebook, og jeg fant rask ut at jeg ikke kunne være dÃ¥rligere enn andre. Jeg mÃ¥tte ogsÃ¥ ha en "godt nyttÃ¥r"-status. Den ble som følger: SÃ¥ utrolig mye bedre Ã¥ sitte inne i en god og varm sofa og se pÃ¥ herligheta, enn Ã¥ stÃ¥ ute og hutre og fryse og prakkes med Ã¥ fÃ¥ fyr pÃ¥ elendigheta. Blir nok Ã¥ stÃ¥ i vinduet neste Ã¥r. Eller? I Ã¥r! Godt nyttÃ¥r! =D
 SÃ¥ nÃ¥ sitter jeg her, i sofaen, og koser meg med varm solbærsirup og prøver Ã¥ fÃ¥ tilbake litt varme i kroppen. Og tenker pÃ¥ nyttÃ¥rsaftener, tid og det som engang var. NyttÃ¥rsaften kommer nok aldri til Ã¥ bli det det engang var, og det er helt greit. Det er vel sÃ¥nn det skal være. Men jeg hÃ¥per virkelig at de neste nyttÃ¥raftener blir bedre enn denne. Og det blir de nesten helt sikkert! 


Uansett; et riktig godt 2012 ønskes alle, og tusen takk for 2011! 


Godt nyttår!




 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

SÃ¥ trivelig med en kommentar, du! :)