fredag 8. juni 2012

Et blogginnlegg. Om ingenting. Og litt om prioriteringer.

Igjen har det vært pause i blogginga. Ikke fordi jeg ikke har hatt noe å skrive om, ei heller fordi jeg ikke har hatt lyst til å skrive. For jeg har nesten alltid lyst til å skrive. Men det har bare blitt sånn. Andre ting har blitt prioritert. Men jeg liker å skrive, og derfor gjør jeg det nå. Selv om jeg ikke skriver om stort.

Prioriteringer. En artig sak. "Jeg har ikke tid." Hørt det før? Kanskje også sagt det før? Jeg både hører og sier det ofte. Men ofte, for ikke å si alltid, er det ikke helt sant. Sannheten er vel heller at jeg ikke har prioritert det. Hva nå "det" er. Jeg kan si at jeg i det siste ikke har hatt tid til å blogge, men det stemmer ikke. Jeg har prioritert det bort. Jeg har tatt meg tid til andre ting. For eksempel lesing. For jeg liker også å lese. Til tider prioriterer jeg også husarbeid. Ikke så mye fordi jeg liker det, men fordi det må gjøres. Jeg har ikke prioritert vindusvask, selv om det er på høy tid at jeg gjør det. Og når jeg en dag prioriterer det, da kommer jeg til å like det. Jeg kommer til å like å ha gjort det. Jeg gleder meg til å ha gjort det.


I kveld prioriterer jeg å skrive. Når jeg ser rundt meg ser jeg at jeg burde kanskje ha prioritert annerledes. Jeg burde så absolutt ha rydda. Og lagt sammen klær. Jeg skal det. Etterpå. Og når jeg ser til venstre ser jeg boka mi. Og jeg gleder meg til å lese om Annika Bengtzon. Det skal jeg også prioritere. Etterpå. 


Som tiden flyr, dere! Nå må jeg nok starte på prioriteringslista mi. 

Ha en fin kveld, hva du nå enn prioriterer. :)

1 kommentar:

  1. Husarbeid er... noe dritt. Ikke alltid, men ofte. Men det må gjøres... av og til.
    Egentlig tror jeg ikke alle av oss er skapt til å gjøre husarbeid...

    SvarSlett

Så trivelig med en kommentar, du! :)